كانكس فروشگاهي پيش ساخته
ايران كانتين، بزرگترين توليدكننده انواع كانكس هاي فروشگاهي پيش ساخته در جنوب كشور

سایت بهترین ابزار


كيوسك مطبوعاتي و كيوسك فروشگاهي چيست؟

كيوسك هاي مطبوعاتي و كيوسك هاي فروشگاهي به عنوان نمونه هايي شناخته شده از كانكس خدمات شهري، امروزه با توجه به كاربردها و مزايايي كه دارند، بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند. در زبان انلگيسي كيوسك هاي مطبوعاتي را با نام “Press Kiosks” و كيوسك هاي فروشگاهي را با نام “Shop Kiosks” مي شناسند. همچنين نام هاي “Retail Kiosks” (كيوسك خرده فروشي) ، “Fiberglass Kiosks” (كيوسك هاي فايبرگلاس) نيز مرسوم است.

اين نمونه از “فروشگاه هاي پيش ساخته” (Prefabricated Stores)، عمدتاً از جنس مواد كامپوزيت (غالباً فايبرگلاس) ساخته شده و به همين دليل به “كانكس كامپوزيتي“ يا “كانكس فايبرگلاس” معروف هستند. كيوسك هاي مذكور داراي نمايي مدرن و لوكس، در مقايسه با سازه هاي سنتي و قديمي‌تر مي باشند.

كيوسك هاي مطبوعاتي و فروشگاهي را در زبان فارسي گاهي با اصطلاحات “دكه فروشگاهي” ، “دكه روزنامه فروشي” ، “دكه مطبوعاتي” و … نيز مي شناسند.

كيوسك هاي پيش ساخته مي‌توانند در سطح شهر، خيابان ها، جاده هاي بين راهي و اماكن مختلف نظير دانشگاه‌ها و مدارس، آموزشگاه‌ها، ادارات و ساير سازمان‌ها و با كاربري‌هاي مختلف (مانند فروشگاه، بوفه، دكه فروشگاهي، دكه مطبوعاتي و …) مورد استفاده قرار بگيرند.

ويژگي‌ها و مزايا

به طور كلي سازه هاي پيش ساخته از جنس مواد كامپوزيت (غالباً فايبرگلاس) از ويژگي ها و مزاياي بسياري برخوردارند كه در ادامه (به طور خلاصه) به بعضي از آنها اشاره خواهيم كرد:

سبك بودن ، انعطاف پذيري ، تنوع رنگ و رنگ مقاوم كوره اي ، مقاوم در برابر زلزله و بادهاي شديد و قابليت شستشوي آسان
هزينه نصب و اجراي آن نسبت به ديگر نماها مناسب تر است همچنين قابليت نصب سريع
مقاومت در برابر شرايط جوي و فرسودگي و همچنين عايق بودن در برابر حرارت و صوت
سبك تر بودن و در عين حال مقاوم تر بودن كامپوزيت نسبت به نماهاي ديگر
مقاومت در مقابل حشرات، قارچ ها و …
همچنين يكي ديگر از ويژگي هاي ورق‌هاي كامپوزيت قابليت بازيافت است؛ بنابراين از نماهاي محافظ طبيعت به شمار مي آيد و در صورت صدمه ديدن بخشي از نما به راحتي مي توان آن بخش را تعويض يا ترميم نماييد.



ارسال توسط كانكس ايران كانتين
نظرات (0)
[ ]