كانكس فروشگاهي پيش ساخته
ايران كانتين، بزرگترين توليدكننده انواع كانكس هاي فروشگاهي پيش ساخته در جنوب كشور

سایت بهترین ابزار


قيمت كانكس بر حسب ابعاد چگونه محاسبه مي شود؟

قيمت كانكس همواره يكي از مهم ترين فاكتورهايي است كه براي خريداران انواع كانكس پيش ساخته مورد توجه قرار مي گيرد و تعيين آن متغير و به عوامل متعددي وابسته است. برآورد قيمت كانكس به معني مجموعه هزينه هايي است كه از زمان استعلام قيمت تا تحويل (و نصب) آن در مقصد، پرداخت مي شود و بستگي به عوامل متعددي دارد كه از مهمترين عوامل تعيين كننده‌ي قيمت كانكس، مي توان به «ابعاد كانكس» اشاره كرد. البته بايد توجه داشت كه علاوه بر ابعاد، عوامل ديگري نظير جنس كانكس، شكل كانكس، امكانات و تجهيزات، كيفيت طراحي و ساخت و … نيز در قيمت نهايي كانكس مؤثر مي باشند.

كانكس كوچك، متوسط و بزرگ

به طور كلي كانكس ها به لحاظ ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) به سه دسته كلي كوچك، متوسط و بزرگ تقسيم‌بندي مي‌شوند (البته در اينجا منظور از ابعاد، بيشتر طول و عرض كانكس است و معمولاً ارتفاع كانكس به عنوان معياري براي تعيين كوچك، متوسط يا بزرگ بودن كانكس در نظر گرفته نمي شود). در اين ميان، كانكس هايي با ابعاد طولي مضارب ۳ (۳ متري، ۶ متري، ۱۲ متري و …) رايج ترين محصولات قابل خريد و فروش در بازار كانكس هاي پيش ساخته مي باشند.

به طور معمول به كانكس هايي كه ابعادي كمتر از ۳ متر دارند، كانكس هاي كوچك مي گويند. كانكس هاي متوسط ابعادي بين ۳ متر تا ۱۵ متر را دارند و اين در حالي است كه كانكس هاي بزرگ با ابعاد بيش از ۱۵ متر طراحي و ساخته مي شوند.

بايد توجه داشت كه در محاورات فروشندگان/خريداران در بازار كانكس هنگامي كه صحبت از كانكس n متري مي شود، عدد n مي تواند به طول يا مساحت كانكس اشاره داشته باشد. براي مثال عبارت “كانكس ۱۲ متري” مي تواند اشاره به يك «كانكس با طول ۱۲ متر» يا يك «كانكس با ابعاد ۴*۳ مترمربع» داشته باشد.

در بازار كانكس هاي پيش ساخته، معمولاً قيمت اوليه كانكس با توجه به ابعاد و جنس آن (و گاهي با ذكر كاربري آن) تعيين مي شود و سپس جزئيات آن براي خريد، مورد استعلام قرار مي گيرد؛ براي مثال: كانكس ۶ متري ورقي، كانكس ۱۲ متري ساندويچ پانل، كانكس اداري ۶ متري، كانكس فروشگاهي كوچك فايبرگلاس و …

اگر هم اكنون به استعلام قيمت فوري انواع كانكس پيش ساخته نياز داريد، مي توانيد مستقيماً با شماره هاي كارشناسان ايران كانتين: ۰۷۱۱۳۷۷۴۲۲۰۹ ، ۰۹۱۲۰۹۰۴۰۶۰ و ۰۹۱۷۱۰۳۴۸۲۵ تماس حاصل فرماييد يا از طريق فرم استعلام قيمت كانكس اقدام نماييد. دريافت مشاوره رايگان از كارشناسان ما در زمينه طراحي، ساخت و اجراي انواع كانكس و ساختمان پيش ساخته مي تواند بسيار سودمند واقع شود.

در ادامه اين مطلب از ايران كانتين، نحوه محاسبه قيمت انواع كانكس بر حسب ابعاد و منظور از آنها را در بازار كانكس به طور كامل آورده ايم كه شما را به مطالعه آن دعوت مي نماييم:

قيمت كانكس كوچك

همانطور كه اشاره شد، كانكس هاي كوچك داراي طول و عرض حداكثر ۳ متر مي باشند. كانكس هاي كوچك معمولاً به دليل داشتن فضاي كم، انفرادي به حساب مي آيند و به عبارتي ديگر پذيراي حداكثر يك نفر مي باشند؛ كانكس هاي سرويس بهداشتي تك-چشمه (يا بعضاً دو-چشمه)، كانكس هاي نگهباني كوچك، كانكس هاي خدمات شهري كوچك (دكه فروشگاهي و مطبوعاتي، كانكس دستگاه خودپرداز و …) نمونه اي از كانكس هاي با ابعاد كوچك مي باشند.

به طور معمول قيمت كانكس هاي كوچك به صورت قيمت نهايي اعلام مي شود و بر حسب متر مربع تعيين نمي گردد. به عبارتي ديگر تصور اينكه قيمت كانكسي با ابعاد ۳*۲ مترمربع نسبت به كانكسي با ابعاد ۲*۱٫۵ مترمربع (با مشخصات و ويژگي‌هاي يكسان) دو برابر باشد، معمولاً تصور اشتباهي است، در حالي كه مساحت آن دقيقاً ۲ برابر است!

قيمت كانكس ۳ متري

كانكس هاي ۳ متري در دسته كانكس هاي كوچك جاي مي گيرند و به طور معمول با ابعاد ۲*۱٫۵ مترمربع يا با طول ۳ متر (۳*۲ ، ۳*۱٫۵ و ۳*۳ مترمربع) طراحي و ساخته مي شوند.

كاربري كانكس هاي ۳ متري متنوع است. كانكس نگهباني كوچك، كانكس سرويس بهداشتي (تك-چشمه و دو-چشمه)، كانكس خدمات شهري شامل: كانكس (دكه) فروشگاهي و مطبوعاتي، كانكس دستگاه خودپرداز، گاهاً دفتر فروش/اداري و … از انواع كاربري هاي كانكس كوچك ۳ متري مي باشند.

قيمت كانكس ۳ متري معمولاً در قالب قيمت نهايي اعلام مي شود و بر حسب مترمربع نيست. دكوراسيون خارجي براي كانكس هاي ۳ متري با توجه به كاربري آنها و از آنجايي كه بيشتر در معرض ديد افراد مي باشند، از اهميت فراواني برخوردار است. توجه داشته باشيد كه هنگام استعلام قيمت كانكس هاي ۳ متري، فاكتورهاي جنس كانكس (ورق، ساندويچ پانل، كامپوزيت و …)، امكانات و تجهيزات (دكوراسيون داخلي و خارجي، سرمايش و گرمايش، درب و پنجره، حفاظ امنيتي و …)، كيفيت طراحي و ساخت و … را نيز مد نظر قرار دهيد.

قيمت كانكس ۴ متري

كانكس هاي ۴ متري در دسته كانكس هاي كوچك تا متوسط جاي مي گيرند. ابعاد آنها به طور معمول به صورت ۲*۲ مترمربع يا با طول ۴ متر (۴*۲ ، ۴*۲٫۵ ، ۴*۳ و ۴*۴ مترمربع) طراحي و ساخته مي شوند.

از كاربري هاي كانكس ۴ متري مي توان به موارد: انواع كانكس نگهباني (به ويژه ۲*۲)، كانكس سرويس بهداشتي (دو-چشمه و بعضاً سه-چشمه)، كانكس اداري و كارگاهي (به ويژه ۴*۲٫۵ و ۴*۳)، كانكس خدمات شهري شامل: كانكس (دكه) فروشگاهي و مطبوعاتي (۲*۲ فايبرگلاس)، كانكس دستگاه خودپرداز، گاهاً دفتر فروش/اداري (ابعاد ۴*۲٫۵ ، ۴*۳ و ۴*۴ مترمربع) و … اشاره كرد.

براي آگاهي از قيمت كانكس ۴ متري مي‌بايست حداقل، ابعاد دقيق آن (طول و عرض و ارتفاع)، كاربري آن و همچنين جنس آن را به فروشنده اعلام نماييد. كانكس هاي اداري-كارگاهي با ابعاد ۴*۲٫۵ از جمله كانكس هايي هستند كه بسيار در بازار خريد و فروش كانكس رايج مي باشند.

قيمت كانكس ۶ متري

كانكس ۶ متري از جمله كانكس هاي با ابعاد متوسط در بازار هستند كه مي توان گفت رايج ترين و معروفترين ابعاد كانكس را در بازار به خود اختصاص داده اند. آنها به طور معمول به صورت ۳*۲ مترمربع يا با طول ۶ متر (۶*۲٫۵ ، ۶*۳ ، گاهاً ۶*۳٫۵ و ۶*۴ مترمربع) طراحي و ساخته مي شوند.

كاربري كانكس هاي ۶ متري بسيار متنوع است كه در ميان آنها مي توان به موارد كانكس اداري و كارگاهي (به ويژه ۶*۳ و ۶*۲٫۵ مترمربع)، كانكس فروشگاهي (مغازه پيش ساخته)، كانكس پست برق (PCR)، كانكس-شلترهاي مخابراتي و نظامي، كانكس سرويس بهداشتي چهار-چشمه و … اشاره كرد.

حدود قيمت كانكس ۶ متري با توجه به ابعاد دقيق، كاربري و به ويژه جنس كانكس اعلام مي گردد. توجه داشته باشيد كه كيفيت طراحي و كف سازي كانكس هاي سايز متوسط و بزرگتر، بسيار حائز اهميت است.

قيمت كانكس ۹ متري و ۱۰ متري

كانكس هاي ۹ متري و ۱۰ متري معمولاً به كانكس هايي با مساحت ۹ و ۱۰ مترمربع اشاره دارند و به ندرت از طول ۹ يا ۱۰ متر برخوردارند؛ با اين وجود، ابعاد ۹*۳ ، ۹*۴ ، ۱۰*۳ ، ۱۰*۴ (با كاربري هاي اداري، كارگاهي، كلاس درس، سرويس بهداشتي راهرودار و …) نيز طراحي و ساخته شده اند.

كانكس هاي با مساحت ۹ و ۱۰ مترمربع، به طور معمول با ابعاد ۳*۳ (با كاربري هاي نگهباني، فروشگاهي، دفتر فروش و …) ، ۶*۱٫۵ (سرويس بهداشتي چهار-چشمه)، ۴*۲٫۵ (اداري، كارگاهي و …) مترمربع طراحي و ساخته مي شوند.
استعلام قيمت كانكس ۹ متري و ۱۰ متري با توجه به ابعاد دقيق طول و عرض و ارتفاع، نوع كاربري و همچنين جنس كانكس (ورق، ساندويچ پانل و …) اعلام مي گردد.

توجه داشته باشيد كه كيفيت طراحي و كف سازي و هزينه حمل و نقل كانكس هاي سايز متوسط و بزرگتر، بسيار حائز اهميت است.

قيمت كانكس ۱۲ متري

يكي از متراژهاي بسيار رايج و معروف بازار كانكس، كانكس هاي ۱۲ متري مي باشند؛ به ويژه كانكس هاي با طول ۱۲ متر (۱۲*۲٫۵ ، ۱۲*۳ ، ۱۲*۳٫۵ و ۱۲*۴ مترمربع)، و البته مساحت ۱۲ متر مربع (۴*۳ ، ۶*۲ مترمربع). كانكس اداري و كارگاهي، كانكس سالني، كانكس كلاس درس، كانكس فروشگاهي سه-دهنه (۱۲*۳) و … از جمله كاربري‌هاي معروف كانكس ۱۲ متري مي باشد.

قيمت كانكس ۱۲ متري با توجه به ابعاد دقيق طول و عرض و ارتفاع، نوع كاربري و همچنين جنس كانكس (ورق، ساندويچ پانل و …) اعلام مي گردد. با توجه به اينكه هزينه حمل و نقل كانكس هاي بزرگ نسبت به كانكس هاي كوچكتر متفاوت است، توجه داشته باشيد كه هنگام خريد آنها، حتماً اين گزينه را مدنظر قرار دهيد. همچنين كيفيت طراحي و كف سازي كانكس هاي سايز بزرگ، بسيار حائز اهميت است.

قيمت كانكس ۱۵ متري

كانكس هاي ۱۵ متري، كانكس هايي نسبتاً بزرگ به حساب مي آيند و معمولاً با طول ۱۵ متر و (به ندرت با ابعاد ۵*۳ مترمربع) طراحي و ساخته مي شوند (توضيح اينكه كانكس با ابعاد ۶*۳ بسيار رايج‌تر است). كانكس هاي دفتري و اداري، كانكس سالني، كانكس كلاس درس، كانكس هاي فروشگاهي چند-دهنه و … از جمله كاربري هاي كانكس ۱۵ متري مي باشد.

استعلام قيمت كانكس هاي ۱۵ متري و نسبتاً بزرگ با توجه به ابعاد دقيق طول و عرض و ارتفاع، نوع كاربري و همچنين جنس كانكس (ورق، ساندويچ پانل و …) اعلام مي گردد. با توجه به اينكه هزينه حمل و نقل كانكس هاي بزرگ نسبت به كانكس هاي كوچكتر متفاوت است، توجه داشته باشيد كه هنگام خريد آنها، حتماً اين گزينه را مدنظر قرار دهيد. همچنين كيفيت طراحي و كف سازي كانكس هاي سايز بزرگ، بسيار حائز اهميت است.

قيمت كانكس بزرگ (با ابعاد بيشتر از ۱۵ متر)

كانكس هاي با ابعاد بزرگ به كانكس هايي اطلاق مي شود كه حداقل يكي از ابعاد طول يا عرض آنها بيش از ۱۵ متر باشد. كانكس و كمپ اداري، كانكس سالني، كانكس سرويس بهداشتي ۱۰ چشمه، ۱۲ چشمه و … ، كانكس كلاس درس، كانكس مسكوني (ويلايي) و … از انواع كاربري هاي كانكس بزرگ مي باشند.

طراحي و ساخت كانكس هاي بزرگ نسبت به كانكس متوسط و كوچك متفاوت است و معمولاً به صورت دو-تكه يا چند-تكه طراحي و ساخته مي شوند. طراحي اوليه كانكس هاي بزرگ نقش بسيار مهمي در بهينه سازي توليد و همچنين استحكام و عمر كانكس دارد و از اين رو بسيار حائز اهميت است. همانطور كه مي دانيم محدوديت عرضي جابجايي كانكس حداكثر تا ۴٫۵ متر است و اين در حالي است كه طول كانكس (براي حمل بر روي كفي) حداكثر مي تواند ۱۴ متر نيز باشد. با اين وجود اگر ساخت كانكس پيش ساخته با ابعاد وسيعتري نيز مورد نظر باشد، مي توان يك ساختمان پيش ساخته را چند تكه ساخت؛ به طوريكه جداگانه حمل شده و در محل در كنار هم قرار گرفته و ساختمان كلي را تشكيل دهد.

محاسبه و برآورد هزينه و قيمت نهايي كانكس هاي بزرگ بستگي به عوامل زيادي دارد كه توسط واحد فروش شركت هاي سازنده و مجري (طراحي و پياده سازي) كانكس هاي بزرگ اعلام مي گردد. در واقع قيمت يك كانكس چند-تكه، مجموع قيمت تكه-كانكس هاي ساخته شده (با حذف سايدهاي اضافي) باضافه هزينه حمل و نقل و نصب آنها در محل مي باشد.

قيمت كانكس-كمپ پيش ساخته

كمپ هاي پيش ساخته يكي از انواع ساختمان‌هاي در ابعاد بزرگ، داراي ساختار مدولار و از تركيب تعداد قابل توجهي كانكس (يونيت) هاي همسان و غيرهمسان طراحي و ساخته مي‌شوند كه داراي كاربري‌هاي گوناگوني نظير مسكوني، اداري، خوابگاهي، كارگاهي، كارگري، مهندسي و … مي‌باشند. هر كمپ پيش ساخته مي‌تواند داراي يك كاربري يا همزمان دو و يا چندين كاربري باشد.

استعلام قيمت كمپ پيش ساخته از طريق سامانه‌هاي شركت هاي مجري و نصب كننده ي پروژه هاي پيش ساخته بزرگ در ايران انجام مي شود و در واقع قيمت آن برابر است با برآورد هزينه طراحي، ساخت و اجراي كمپ پيش ساخته در محل مشخص كه بستگي به مشخصات و ويژگي‌ها، كاربرد، امكانات و تجهيزات و … خواهد داشت.

براي مثال: تعداد طبقات، تعداد و چيدمان بخش ها و يونيت هاي كمپ، تعداد و چيدمان بخش‌ها و يونيت هاي همسان و غيرهمسان، ارتباط و دسترسي بخش‌ها يا يونيت هاي مختلف به يكديگر، ارتباط طبقات با يكديگر، تجهيزات و امكانات كمپ و … در طراحي كلي و همچنين برنامه ريزي مراحل ساخت يك كمپ پيش ساخته و درنتيجه هزينه نهايي آن مؤثر مي‌باشد.

قيمت كانكس دست دوم

مي دانيم كه قيمت كانكس دست دوم نسبت به نمونه نو آن كمتر است و اين افت قيمت به طور معمول در بازه ۱۵% الي ۵۰% از قيمت نو آن مي‌باشد. قيمت كانكس دست دوم با توجه به سال ساخت كانكس و ميزان استفاده از آن، كاربري كانكس، برند سازنده كانكس، ميزان سلامت آن و … معين مي شود كه هر كدام از اين معيارها به نوبه خود در قيمت كانكس دست دوم مؤثر واقع مي‌شوند.

مي‌توان گفت هر چه برند سازنده كانكس قوي تر و اصطلاحاً كانكس از مارك معروفتري برخوردار باشد، در بازار كانكس‌هاي دست دوم، افت قيمت كمتري خواهد داشت. از عواملي كه بر قيمت كانكس دست دوم در قياس با نمونه نو آن بيشتر مؤثرند، نماي ظاهري و داخلي، سلامت كف و نوع كف‌سازي كانكس و همچنين سلامت و استحكام اسكلت كانكس مي‎باشد. براي قيمت گذاري كانكس هاي دست دوم مي توان از تماس و دريافت مشاوره از واحدهاي فروش شركت هاي توليد/فروش كانكس پيش ساخته بهره برد.

استعلام قيمت كانكس

استعلام قيمت كانكس يا ساختمان پيش ساخته به معناي برآورد هزينه و دريافت قيمت حدودي كانكس يا پروژه پيش ساخته (از طريق تماس يا فرم‌هاي آنلاين استعلام) و همچنين در صورت نياز، صدور پيش فاكتور بر اساس مشخصات ارسالي و درخواست كتبي استعلام كننده مي‌باشد.

فرآيند استعلام بهاي كانكس بدين گونه است كه مشتري با در اختيار قراردادن تعداد، مشخصات، امكانات و تجهيزات و ساير ويژگي‌هاي كمي و كيفي كانكس مورد نظر به واحد فروش شركت مربوطه، نسبت به استعلام قيمت و دريافت پيش‌فاكتور، اقدام مي نمايند. در مقابل، واحد فروش آن شركت، پس از بررسي مشخصات كانكس درخواستي و برآورد هزينه‌هاي ساخت آن، قيمت نهايي و در صورت نياز، پيش‌فاكتور فروش را به مشتري ارائه خواهد داد.

عوامل مؤثر بر قيمت كانكس

كانكس ها با توجه به اينكه از تنوع زيادي به لحاظ طراحي و ساخت، امكانات و ويژگي ها برخوردارند، قيمت آنها نيز به مراتب متغير است. از جمله عواملي كه در قيمت كانكس مؤثر واقع مي شوند مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • جنس كانكس كه در واقع جنس ديواره‌ها و سقف كانكس مدنظر و تعيين كننده است (ورق ساده، ورق گالوانيزه، ورق ساندويچ پانل، ورق‌هاي كامپوزيت و فايبرگلاس و …)
  • ابعاد كانكس و مساحت كل نقشه يا پلان كانكس (همچنين يك-تكه يا چند-تكه بودن با توجه به ابعاد استاندارد ساخت كانكس)
  • شكل كانكس كه ممكن است به صورت مربعي يا مستطيلي نباشد. كانكس هاي منحني، شش ضلعي و دايره اي (و نيمه-دايره‌اي) نمونه هايي از كانكس هاي با اشكال غير مستطيلي مي باشند.
  • تعداد طبقات و ارتفاع كانكس از زمين تا بلندترين قسمت (كه به طور معمول بين ۲ تا ۳ متر متغير است؛ اما گزينه‌هاي ۲٫۳ و ۲٫۶ متر مناسب و استاندارد است)
  • تعداد و جنس درب‌ها و پنجره هاي كانكس پيش ساخته (فلزي، آلومينيومي،UPVC و …) و همچنين نوع شيشه پنجره‌ها (معمولي، دوجداره، چندجداره و …)
  • جنس و ساختار پوششي كف كانكس (تخته، سراميك، بتن-سراميك، كفپوش معمولي و …)
  • ديوارپوش داخلي كانكس (PVC ، MDF ، مولتي كالر، كاغذ ديواري و …) و نماي خارجي كانكس (كامپوزيت آلومينيوم يا آلوبوند)
  • ساده يا لوكس بودن كانكس، همچنين امكانات جانبي سرويس بهداشتي و حمام، تجهيزات سرمايش و گرمايش و … كه در صورت نياز و سفارش مشتري براي كانكس تعبيه خواهند شد.

توجه داشته باشيد كه مواد و مصالح مصرفي، مشخصات فني، شرايط پرداخت هزينه، نحوه و موعد توليد و تحويل و … در قيمت نهايي خريد/پياده‌سازي كانكس و ساختمان پيش ساخته بسيار تأثيرگذار است؛ بنابراين در هنگام استعلام بهاي كانكس از توليدكننده‌هاي كانكس، موارد مذكور را مد نظر داشته باشيد.

در صورت نياز به استعلام قيمت فوري انواع كانكس پيش ساخته، مي توانيد مستقيماً با شماره هاي كارشناسان ايران كانتين ۰۷۱۱۳۷۷۴۲۲۰۹ ، ۰۹۱۲۰۹۰۴۰۶۰ و ۰۹۱۷۱۰۳۴۸۲۵ تماس حاصل فرماييد يا از طريق فرم استعلام قيمت كانكس اقدام نماييد. دريافت مشاوره رايگان از كارشناسان ما در زمينه طراحي، ساخت و اجراي انواع كانكس و ساختمان پيش ساخته مي تواند بسيار سودمند واقع شود.



ارسال توسط كانكس ايران كانتين
نظرات (0)
[ ]